سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات لازم برای شروع برنامه نویسی 2

7- نا امید نشوید:

از ابتدا تا انتها بارها پیش می آید که برنامه شما دچار خطاهایی می شود که رفع آن برای شما بسیار دشوار می شود. این باعث می شود که شما از ادامه کار منصرف شوید و با خود بگویید که استعداد کافی برای یادگیری و ادامه را ندارید.
هیچ گاه هنگام بروز خطا در برنامه خود نا امید نشوید. بلکه خوشحال هم باشید. چون قرار است مطلب و تکنیک جدیدی یاد بگیرید. متن خطای خود را گوگل کنید. در انجمن ها و وبسایت های مربوطه ثبت نام کنید و علت را از حرفه ای ترها بپرسید.
یکی از انجمن های جهانی  برنامه نویسی ، وب سایت 
stackoverflow.com است. سوال خود را آنجا مطرح کنید.

8- متوقف نشوید و هر روز تمرین کنید :

یکی از عوامل موفقیت در برنامه نویسی تمرین زیاد به صورت مداوم و روزانه است. به هیچ وجه تمرین را متوقف نکنید و فاصله زمانی زیاد بین تمرین ها نیندازید. ساده ترین پروژه ها و الگریتم ها را از اینترنت دریافت کنید و خود به آن فکرکنید و کد بزنید . خلاق باشید و سعی کنید راهی جدید و ساده برای حل مسائل پیدا کنید. کدهای حرفه ای تر ها را ببینید و سعی کنید روش کدزنی آن ها را تحلیل کنید. از افراد با تجربه کمک بگیرید و نظر آن ها را در مورد سیستمی که طراحی کردید بپرسید. معماری های جدید و فریم ورک های روز و محبوب را بشناسید و از آن ها استفاده کنید.

9-  بهترین زبان برنامه نویسی برای بازار کار:

اگر شما به هر زبانی به طور حرفه ای مسلط باشید، مطمئن باشید که همیشه فرصت استخدام در همه جا را دارید. پس بعد از انتخاب مسیر یک زبان را جهت یادگیری انتخاب کنید و در آن حرفه ای شوید. وقتی یک زبان را به طور کامل فراگرفتید، یادگیری دیگر زبان ها بسیار ساده تر خواهد شد. بهترین روش برای پیدا کردن نیاز بازار به زبان یا متخصص خاص در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات مخصوصا برنامه نویسی، جستجو در نیازمندی های روزنامه های کثیرالانتشار و وبسایتهای کاریابی و استخدامی است. یکهفته این منابع را جستجو کنید و خواهید فهمید که شرکتهای خصوصی و بزرگ چه متخصصی را در این حوزه بیشتر نیاز دارند.
سعی کنید برکه ای باشید به عمق ده متر، نه اقیانوسی به عمق ده سانتی متر

10-  انتخاب بهترین اساتید و وسایل کمک آموزشی:

انتخاب استاد و منابع معتبر جهت شروع آموزش برنامه نویسی

یک استاد و یا یک کتاب خوب می تواند علاقه شما را به برنامه نویسی بیشتر کند و بلعکس.
انتخاب درست منابع آموزشی جهت یادگیری می تواند ضمن ارائه مسیر درست برنامه نویسی به شما ، علاقه و امید شما را به این مبحث بیشتر کند .
و در آخر اگر روزی حرفه ای شدید بدانید که هنوز هیچ نمی دانی. فروتن باشید و به دیگران تجربیات خود را آموزش دهید.